, , , , , , ,

Prosty pomysł na świecznik adwentowy DIY

15:50


Rozpoczęliśmy Adwent. Dziś w wielu domach zapalono pierwszą świeczkę, oznaczającą oczekiwanie. To przepiękny czas i chciałabym życzyć Wam, żeby każdy dzień odliczania do Świąt był wyjątkowy. Dajmy sobie więc troszkę czasu na wszelkie nasze plany, spokoju, nadziei i miłości. Spędźmy te dni na radosnym przygotowywaniu, bo te dni tak szybko mijają...
Warto więc nawet podczas robienia ozdób postawić na prostotę. Dziś rano przejrzałam szafki w poszukiwaniu tego "czegoś" co posłuży mi do stworzenia naszego świecznika adwentowego. Wyciągnęłam cztery szklane pojemniki, do robienia domowego jogurtu, świece, których zawsze mam zapas, drobne czerwone gwiazdki, laski cynamonu, które służą mi niezmiennie od paru lat i różne wstążeczki. Parę dni temu zrobiłam też z dziećmi masę porcelanową i tak powstały śnieżynki oraz cyferki. Szybki pomysł i fajny efekt. Co Wy na to? :)))







Przepis na masę porcelanową znalazłam na youtubie, jest ich mnóstwo, ja lekko zmodyfikowałam ten znaleziony, bo brakowało mi sody, ale wyszło całkiem nieźle, więc Wam go poniżej podaję. Nawet jak proporcje będą lekko inne, nic się nie stanie :)

SUCHA MASA PORCELANOWA

1 szklanka sody oczyszczonej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki wody

Do rondelka wsypujemy wszystkie składniki i mieszamy, podgrzewamy na wolnym ogniu aż do zgęstnienia masy (na baaardzo gęsty kisiel). Następnie, gdy lekko ostygnie, ugniatamy na jednolite ciasto, można lekko podsypać mąką ziemniaczaną. Wałkujemy na blacie obsypanym delikatnie mąką, wycinamy różnorodne kształty, dziurki do późniejszego powieszenia ozdób i zostawiamy do suszenia. Mi parę dużych gwiazdek się wybrzuszało podczas schnięcia, więc następnym razem suszyć będę na kratce do ciastek, myślę że wtedy nie będzie problemu. Masa schnie 2-3 dni. Ozdoby po wyschnięciu pięknie się mienią, niczym posypane śniegiem.





Miłego popołudnia Kochani :) Następnym razem zapraszam na post z zimowymi dekoracjami, który już prawie mam dla Was gotowy i kolejnym diy :)

Buziaki
Magda

Zobacz również

22 komentarze

  1. Świecznik wyszedł pięknie :) Podoba mi się pomysł z masą solną. Na pewno wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny pomysł, cudownie u Ciebie, pozdrawiam, Ela

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny, w prostocie siła i piękno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No patrz! I wyszło cudownie! Zeby zrobić wyjątkowy i piękny stroik na adwent wcale nie trzeba wiele... Aż sama się teraz pytam, po co Ja sobie aż tak komplikuję życie... ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej masie porcelanowej ale nie wiedziałam że jest taka efektowna . Świecznik wygląda super :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Stworzyłaś cudowny klimat. Z kolei ja zrobiłam adwentowe wianki. Są do obejrzenia tutaj: http://wharmonii.blogspot.com/2016/11/adwentowe-wianki.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też lubię prostotę, bardzo podoba mi się świecznik w Twoim wykonaniu. O masie porcelanowej słyszałam, widzę, że robi ostatnio furorę? No i również nie wiedziałam, że tak pięknie się mieni. Owocnego czssu adwnetu życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyszły te świeczniki!
    O takiej masie nigdy nie słyszałam, będę musiała spróbować!
    Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Madziu, bardzo oryginalny pomysł na kalendarz adwentowy. :) PO raz kolejny zadziwiasz. Pozdrawiam,Magda

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze w prostocie największe piękno
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Skąd jest ten biały wieniec? Śliczny! !

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie kochana, zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tym sie zgadzam zawsze, że piękno tkwi w prostocie! Śliczny. W ogóle pięknie u Ciebie!
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny świecznik.A ja mam pytanie dotyczące masy porcela nowej. Z tej podanej ilości ile wychodzi figurek?Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyszło tego za dużo, ale spokojnie na jedną blaszkę "ciastek" będzie ;)

      Usuń
  15. Przepiękny świecznik.A ja mam pytanie dotyczące masy porcela nowej. Z tej podanej ilości ile wychodzi figurek?Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cyferki mega! najbardziej mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świecznik wygląda niesamowicie - tworzy super magiczny klimat. Za rok chyba taki zrobię.. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świeczniki adwentowe traktuję trochę po macoszemu. Nie stanowią one ważnego elementu okresu Adwentu. Jednak przekonuję się, że jest to błąd. Mam nadzieje, że po przeczytaniu artykułu i kolejnym okresie Adwentu zmienię nieco nastawienie i świeczniki zagoszczą na dobre w tym okresie.
    Co do pomysłu na sam świecznik, to muszę przyznać, że świetny.

    OdpowiedzUsuń

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.